Alla näet hakuasi vastaavat sisällöt.
Globaalikoulu
Somekaupungin Selviytyjät -digipeli
Somekaupungin Selviytyjät -peli on luotu nuorten digihyvinvoinnin tueksi, ja se tarjoaa hauskan ja motivoivan tavan käsitellä erilaisia sosiaalisen median ja tietoturvan tärkeitä teemoja.
Pelissä pelaaja seikkailee Somekaupungissa ja kohtaa matkallaan erilaisia sosiaalisen median haastavia tilanteita. Planin nuoret ovat olleet aktiivisesti mukana pelin sisällön ja kuvitusten kehittämisessä, joten pelit heijastavat heidän omia kokemuksiaan ja näkökulmiaan.
Peli on suunnattu erityisesti selkokielestä hyötyville yläasteen ja toisen asteen opiskelijoille, ja se on kehitetty osana Planin ja DNA:n yhteistyötä.
Anna palautetta
Mitä mieltä olet Somekaupungin Selviytyjät -pelistä? Haluaisimme kuulla mielipiteesi, joten jätä meille palautetta pelistä!
Työryhmä:
Pelien teemat, sisältö & visuaalinen ilme: Lea Absetz, Sofia Lindeblad & Janne Lodewijks, Plan & DNA -yritysyhteistyöhanke
Pelillistäminen, pelien suunnittelu & kommentointi: Jouni Piekkari, Metropolia AMK, sekä kolmen opiskelijan vapaaehtoistiimi Eeva, Hanna & Joona
Pelien ideointi & kommentointi: Samu Malmelin, DNA & DNA:n vastuullisuustiimi
Pelikysymysten ideointi, pelien maailman rakentaminen & teemojen kommentointi: Plan & DNA -hankkeen kevään vapaa-ajan digiryhmän nuoret Anita, Gray, Erneisha, Lorin, Louise, Mark, Mehrsa, Polina, Safi & Shawn
Pelien tekninen toteutus: Samuli Aalto, Hyvän mielen pelit ry
Katso myös
DigiYmpäristö -digipeli
Digitaalinen DigiYmpäristö-peli tarjoaa hauskan ja motivoivan tavan käsitellä digitalisaation vaikutuksia ympäristöön ja ilmastoon. Pelissä tehdään arkisia valintoja, joissa pelaajan on pohdittava suhtautumistaan ympäristöön ja digitalisaatioon.
Antirasismi -juliste
Juliste auttaa tunnistamaan rasismin eri muotoja ja tarjoaa vinkkejä antirasistiseen toimintaan.