Tapahtumat Uutiset, 9.4.2024

Olemme mukana NUORI2024-tapahtumassa

Joukko hymyileviä nuoria hyppää korkealle ilmaan

Nuorisoalan ammattilaiset kokoontuvat tänä vuonna Suomen suurimpaan nuorisoalan kokoontumiseen, NUORI2024-tapahtumaan 24.-25.4. Tampereelle Tampere-Taloon. Myös Planin globaalikoulun ja maahanmuuttajatyön väkeä on mukana mahtava porukka, ja meidät ja muiden järjestöjen globaalikasvatuksen ammattilaiset löydät Fingon koordinoiman globaalikasvatusverkoston yhteiseltä messuosastolta D71.

Lisäksi järjestämme yhteistyössä Suomen NMKY:n Liiton kanssa tapahtumassa ohjelmaosion ’Globaaliin vastuuseen kasvattaminen nuorisoalan koulutuksessa – järjestöyhteistyöllä paremmin torstaina 25.4. klo 13-14 (Tampere-Talon Sopraano-tila, 2 krs).

Ohjelmassamme paneudutaan siihen, miten kansalaisjärjestöt voivat tukea nuorisoalan tekijöitä ja kouluttajia, jotta nuorista kasvaa kestävän ja reilun tulevaisuuden rakentajia. Mikä on nuorisoalan koulutuksen merkitys maailmanlaajuiseen vastuuseen kasvattamisessa ja millaisia taitoja nuorisoalan ammattilainen siihen tarvitsee?

Ohjelman alustaa VTT Heidi Henriksson, joka on väitellyt kansalaisjärjestöjen globaalikasvatusyhteistyöstä koulujen kanssa – mitä tästä voimme oppia? Lisäksi yleisöä osallistavassa paneelikeskustelussa ovat mukana YTT, lehtori Eeva Sinisalo-Juha (HUMAK), globaalikasvatuksen asiantuntija Anna Kivimäki-Pelluz (Fingo) ja Turun AMK:n sosionomiopiskelija Kim West (Turun YMCA). Keskustelua fasilitoivat globaalikasvatuksen suunnittelijat Mari Tapio (Plan International Suomi) ja Inka Havanto (Suomen NMKY:n Liitto). Tervetuloa kuulolle!

Tutustu NUORI2024-tapahtuman muuhun ohjelmaan ja osta lippu Allianssin sivuilta.