Koulutukset, 30.11.2022

Yhdessä kohti yhdenvertaista koulua -koulutuksen satoa

Järjestimme syksyllä ensimmäisen Yhdessä kohti yhdenvertaista koulua -koulutuksen etätoteutuksena. Koulutus oli erittäin suosittu ja siihen osallistui 36 kasvattajaa ympäri Suomea!

Kouluttajina toimivat Virve Savoila Ekvalitasta, Mona Eid Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta sekä Teija Ryhtä Seta ry:stä. Toteutimme koulutuksen Opetushallituksen rahoituksella, ja se on osa opetustoimen ja varhaiskasvatuksen henkilöstökoulutusta. Alla koulutukseen osallistuneen opettajan palaute:

“Valtavasti tuli uuttakin tietoa ja hyviä pointteja, joita ei ole niin tullut aiemmin ajateltua. Erityisesti Teija oli erinomainen kouluttaja! Myös turvallisen tilan luominen onnistui hienosti. Oli myös mielenkiintoista, että me osallistujat olimme niin erilaisista ympyröistä, sekä kouluasteiltamme että myöskin sijaintimme ja toimenkuvamme suhteen.”

Yhdessä kohti yhdenvertaista koulua -koulutus järjestetään seuraavan kerran keväällä 2023, jolloin toteutamme koulutuksen Lappeenrannassa. Varaa paikkasi koulutuksessa ja ilmoittaudu mukaan täältä.

Koulutuksesta saat:
– vinkkejä tasa-arvo ja yhdenvertaisuussuunnitteluun sekä suunnitelmien käytännön toimeenpanoon.
– tietoa sukupuolitietoisesta kasvatuksesta ja antirasistisesta pedagogiikasta.
– valmiuksia huomioida oppijoiden moninaisuus.
– konkreettisia esimerkkejä siitä, miten koulun toimintakulttuuria voi kehittää yhdenvertaisempaan ja inklusiivisempaan suuntaan.

Kenelle: Koulutus on suunnattu peruskoulun ja toisen asteen opetushenkilöstölle ja johdolle. Koulutus on osallistujille maksuton!

Mitä: Koulutukseen kuuluu kolme koulutuspäivää, itsenäisiä ennakko- ja välitehtäviä sekä omassa koulussa toteutettava, pienimuotoinen pedagoginen kokeilu. Koulutus vastaa laajuudeltaan 4 opintopistettä.

Milloin: Koulutuspäivät ma 13.2., ti 21.3. ja ke 12.4.2023 klo 9-15.

Missä: Koulutus toteutetaan lähikoulutuksena Etelä-Karjalan museon tiloissa. Koulutuksen verkko-oppimisympäristönä toimii Plan Academy.

Kysy lisää: Tiina Salola, tiina.salola[at]plan.fi, 050 593 5905

Piirroskuvitus: eritaustaisia ihmisiä hymyilee ryhmäkuvassa.
Uutiset, 22.3.2024

Tilaa uusi antirasismijuliste!

Antirasismi on aktiivista toimintaa rasismia vastaan. Uudessa julisteessamme autamme tunnistamaan rasismin eri muotoja ja annamme…
Tapahtumat, 9.2.2024

Nuorten timantti -tapahtuman teemana yhdenvertaisuus ja antirasismi

Tarjoamme koululaisryhmille mahdollisuuden osallistua 13–18-vuotiaille nuorille suunnattuun ilmaiseen Nuorten timantti -vaikuttamistapahtumaan 17.4.2024 klo 13–14.
Uutiset, 10.1.2024

Olemme mukana Educa-messuilla 26. – 27.1.

Educa-messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 26.–27.1.2024, ja meidät löytää jälleen näytteilleasettajien joukosta.