Uutiset, 25.1.2023

Vertaistukiryhmä Suomeen muuttaneille tytöille starttaa helmikuussa pääkaupunkiseudulla

Plan International Suomen uudet Voimanaisia-ryhmät käynnistyvät helmikuussa ja osallistujia haetaan nyt!
Äiti-tytär -hanke on suunnattu 10-16 -vuotiaille Suomeen muuttaneille tytöille ja heidän äideilleen. Hankkeen tavoite on vahvistaa sukupolvisuhdetta, edistää kotoutumista ja lisätä tyttöjen sekä äitien osallisuutta.
Voimanaisia-ryhmät ovat merkityksellistä, yhteistä laatuaikaa tytöille ja äideille. Tapaamme kerran viikossa lukukauden ajan ja käsittelemme eri teemoja kuten hyvinvointia, harrastuksia, yhdenvertaisuutta ja omia oikeuksia. Tytöille ja äideille on tekemistä sekä yhdessä että erikseen. Tytöille ryhmä on hyvä paikka löytää uusia kavereita, miettiä tulevaisuuden suunnitelmia, tutustua uusiin harrastusmahdollisuuksiin ja jakaa vaikeitakin kokemuksia. Äideille ryhmä on turvallinen paikka harjoitella suomen kieltä ja oppia lisää suomalaisesta yhteiskunnasta. Samalla suhde tyttäreen vahvistuu.
Ryhmä on ilmainen. Tarjoamme lastenhoidon nuoremmille sisaruksille sekä tarvittaessa matkaliput.
Kevään ryhmät käynnistyvät helmikuun lopussa.

Ryhmät:
Hakunila: Maanantaisin klo 17-19
Leppävaara: Tiistaisin klo 17.30-19.30
Kannelmäki: Keskiviikkosin klo 17-19
Itäkeskus: Torstaisin klo 17.30-19.30

Yhteydenotto
Osallistujien rekrytoinnissa teemme mielellään yhteistyötä koulujen ja opettajien kanssa. Jos luokassasi tai koulussasi on tyttöjä, jotka voisivat hyötyä toiminnastamme, ota yhteyttä meihin! Tulemme myös mielellämme esittelemään ryhmiä luokkiin.

Reea Hinkkanen
Äitien ohjaaja

Magi Pernthaler
Tyttöjen ohjaaja

Piirroskuvitus: eritaustaisia ihmisiä hymyilee ryhmäkuvassa.
Uutiset, 22.3.2024

Tilaa uusi antirasismijuliste!

Antirasismi on aktiivista toimintaa rasismia vastaan. Uudessa julisteessamme autamme tunnistamaan rasismin eri muotoja ja annamme…
Tapahtumat, 9.2.2024

Nuorten timantti -tapahtuman teemana yhdenvertaisuus ja antirasismi

Tarjoamme koululaisryhmille mahdollisuuden osallistua 13–18-vuotiaille nuorille suunnattuun ilmaiseen Nuorten timantti -vaikuttamistapahtumaan 17.4.2024 klo 13–14.
Uutiset, 10.1.2024

Olemme mukana Educa-messuilla 26. – 27.1.

Educa-messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 26.–27.1.2024, ja meidät löytää jälleen näytteilleasettajien joukosta.